Saturday, April 16, 2005

Leka på gården



Idag gick jag ut och lekte med Ikko på gården, det var kul att se honom leka med de andra barnen, jag tänker att grannbarnen är en vädigt viktig del i mina barns liv och därför ar det bra att de träffas och leker med varandra, även barnens gnabb är ju ofta bara på lek. Vem vet, vi kanske lever här i 23 år.

Idag busade ikkis lite, han kastade först ut sitt svarta munspel och sen kastade han ut sin brunsvarta hund och lite senare på kvällen kastade han ut en plastspindel på baksidan. Vår kompis Rasmus är på besök och han och Ikko gick ut för att hämta den och de fortsatte att leka ute, spindeln fick de inte med sig hem för den fick en tant på huvudet och tog med sig, sedan hade dom träffat på en död kråka som ikko hade spottat på och sen kom de hem, ikko hade även hittat ett cykeldäck som han tog med sig hem. Han sa att han är superhjälten Ikko och att däcket är hans motorcyckel

Själv har jag skrivit en del saker idag som jag tänkte posta imorgon, åtekommer om det.
Senada gör en ny fin lapp med adressen till den här bloggen, hon ska sätta upp den i hissen så att alla grannar kan se att vi har fått en ny grannblog som kan vara ett sätt att lära känna de som vill berätta kring sitt grannskap.

/Dina nya grannar (Botani på 2:an)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home